در اين ديدار و مصاحبه شهردار بيدخت بر توانمندي و نقش بخش خصوصي و جلب مشارکتهاي دولتي و غير دولتي در پيشبرد اهداف و برنامه هاي حوزه شهري تاکيد کرد.

شهردار بيدخت تأکيد کرد؛ ضرورت اجراي طرح هاي مشارکتي براي تحقق اهداف حوزه شهري در بيدخت
 شهردار بيدخت بر توانمندي و نقش بخش خصوصي و جلب مشارکتهاي دولتي و غير دولتي در پيشبرد اهداف و برنامه هاي حوزه شهري تاکيد کرد.
محمد مير بيدختي در گفتگو با روابط عمومي سازمان همياري شهرداري‌هاي خراسان رضوي گفت: شهر بيدخت با نزديک به 6 هزار نفر جمعيت و وسعت 280 هکتار به عنوان جنوبي ترين شهر خراسان رضوي در مسير جاده آسايي است که با مرز خراسان جنوبي تنها 30 کيلومتر فاصله دارد.
وي با بيان اين که بيدخت دروازه ورود به خراسان رضوي از جنوب است، بيان کرد: شهرداري بيدخت در سال 1332 تاسيس شده و بيشترين منابع درآمدي ما در حوزه شهري از کارکرد ماشين آلات و کارخانه آسفالت شهرداري تامين مي شود.
شهردار بيدخت با اشاره به تاکيد شهرداري به توسعه ظرفيتهاي گردشگري اين شهر، بيان کرد: علاوه بر جمعيت ثابت شهر، حدود 20 هزار نفر در روز از شهرها و روستاهايي در بيدخت تردد دارند و از خدمات شهرداري استفاده ميکنند.
ميربيدختي به بافت تاريخي منحصر به فرد اين شهر اشاره و تصريح کرد: مي توان با سرمايه گذاري بر روي بافت خشک و گلي شهر که به عنوان يکي از 11 شهر منحصر به فرد تاريخي کشور مطرح است، براي جذب اين حجم از شهروندان و مسافران و ارائه خدمات گردشگري و تفريحي به آنان از آن بهره برد.
وي با تاکيد بر لزوم برنامه ريزي براي احياي  بيش از 20 اثر ثبتي و تاريخي شهر بيدخت، عنوان کرد: 2 اثر تاريخي سراچه و خانه حاجي معين متعلق به بافت فرسوده شهر بيدخت در زميني به مساحت 4 هزار متر مربع توسط شهرداري خريداري شده است که تلاش داريم با جذب سرمايه گذار و اجراي طرح هاي گردشگري به ويژه در حوزه بوم گردي در جهت احياي آنها، ظرفيتهاي خوبي براي جذب ميهمانان خارجي و داخلي قابل توجهي که به شهر وارد مي شوند، ايجاد کنيم.
شهردار بيدخت با تاکيد بر لزوم اجراي طرح هاي مشارکتي براي پيشبرد اهداف حوزه شهري، ادامه داد: تجربه نشان داده که با تکيه بر منابع بخش خصوصي و جذب مشارکت هاي مردم مي توان در بخش مديريت شهري مطلوب تر عمل کرد.
وي افزود:  ما نيز در شهرداري بيدخت پروژه هاي مشارکتي مختلفي در حوزه تکميل ماشين آلات، احداث کارخانه 80 تني آسفالت، هتل و تالار، مجموعه اداري و تجاري، پمپ بنزين و ... پيش برده ايم که تبديل به منابع درآمدي  پايدار خوبي براي شهرداري خواهد شد و بخشي از دغدغه هاي شهرداران شهر را در آينده مرتفع خواهد کرد.
وي به اشتغال و فعاليت تعداد قابل توجهي از مردم شهربيدخت درحوزه حمل و نقل جاده اي کشور اشاره و  بيان کرد: يکي از ظرفيتهاي خوب شهر وجود و تردد تعداد زياد کاميونها در سطح شهر است که تلاش داريم با مشارکت بخش خصوصي و جذب سرمايه گذار، کمپ کاميونداران بيدخت را براي ارائه خدمات به اين قشر احداث کنيم.
ميربيدختي گفت: از سازمان همياري انتظار داريم به شهرهاي دور از مرکزي چون بيدخت نيز توجه جدي داشته باشد چرا که ظرفيتهاي خوبي براي اجراي طرح هاي مشارکتي در شهرهاي کوچک استان وجود دارد.
وي با اشاره به توانمنديهاي اقتصادي، سرمايه گذاري و تخصصي سازمان همياري تاکيد کرد: اينکه سازمان همياري به عنوان رسالت اصلي خود حداقل در يکي از پروژه هاي تک تک شهرهاي استان مشارکت داشته باشد، باعث دلگرمي، افزايش تعامل و ارتباط شهرداريها به عنوان سهامداران اين نهاد توانمند، خواهد شد و اثرگذاري مطلوبتري نيز در ديگر جوانب بهره مندي از ظرفيتهاي اين دستگاه خواهد داشت.
شهردار بيدخت ادامه داد: ما به عنوان يک شهرداري کوچک و دور از مرکز، پروژه هايي داريم که هم درآمدزا است و هم اثر مطلوبي در خدمات رساني به شهروندان و مسافران ورودي به شهر بيدخت خواهد داشت که نياز به مشارکت بخش خصوصي و استفاده از توان اقتصادي و حداقل مشاوره هاي سازمان همياري دارد.
وي به لزوم برنامه ريزي مسوولان استاني در ايجاد ثبات مديريتي در سازمان همياري شهرداريها، عنوان کرد:  همواره در دوران مختلف گفتگوهايي با مديران اين نهاد براي همکاري دوجانبه در طرح هاي مختلف انجام مي شود که به دليل تغييرات در ديدگاههاي دست اندرکاران اين سازمان به سرانجام موثري نمي رسد.
مير بيدختي با تاکيد بر اينکه سازمان همياري مي تواند در حوزه رفاهي و توانمند کردن کارکنان زحمتکش شهرداريهاي دور و نزديک استان برنامه ريزي داشته باشد، بيان کرد: علاوه بر اينها، برگزاري منظم تر جلسات شوراي سازمان با حضور شهرداران و ارائه گزارش هاي دوره اي مختلف از فعاليتهاي اين نهاد به شهرداريها به عنوان سهامداران آن مي تواند نقش موثري درايجاد تفاهمات بيشتر در جهت بهره گيري از توان بالاي اين دستگاه در حوزه تامين نيازمنديها شهري و ارتقاء مديريت شهرهاي استان داشته باشد.

منبع خبر:وب سايت سازمان همياري شهرداري هاي استان خراسان رضوي