یکشنبه09/ارديبهشت/1403

توضيحات شهرداردر خصوص هرس درختان زيتون تلخ سطح شهر

 با توجه به رشد سريع درختان زيتون تلخ به نسبت سايردرختان فضاي سبزشهري، قطعاً نيازمند هرس مي باشد كه معمولاً در اوآخر زمستان انجام مي گردد.با قطع شاخه هاي اصلي، درخت تاج گسترده تري بخود مي گيرد و نكته بعدي اينكه متاسفانه ميوه و حتي برگ درخت زيتون تلخ سمي است و به ويژه در كودكان در صورت مصرف معمولاً باعث مسموميت مي شود.

يكي ازدلايل دورشدن حشرات از اين درخت همين سمي بودن آن مي باشد. همانگونه كه شهروندان محترم متوجه شده اند ميوه اين درخت براي مدت طولاني بر روي درخت ماندگاري داشته وپس از ريختن و بدليل سفتي آن باعث ايجاد خطر براي عابرين و موتور سيكلت ها مي گردد.

با اين حال با توجه به كاشت نهال زيتون تلخ در سنوات گذشته و سازگاري آن با محيط، نياز آبي متوسط و رشد سريع و فضاي سبز زيباي ايجاد شده توسط اين درختان ، هرس و نگهداري آن و نه حذف آن در برنامه شهرداريست. درحال حاضر در معابر و پارك هاي سطح شهر زيتون تلخ كاشته نمي شود و صرفاً در كمربند سبز حاشيه جاده و نقاط كم تردد ازنهال زيتون تلخ استفاده مي شود.در پايان از كليه شهروندان محترم تقاضا داريم در نگهداري فضاي سبز شهر مشاركت نموده و به ويژه با آبياري درختان جلوي منازل ياريگر شهرداري باشند.

 

[widgetkit id="68" name="هرس درختان"]