"در نشست خبري شهردار بيدخت عنوان شد"

((حذف سهم شهرداري ها از عوارض فراورده هاي نفتي ))

با توجه به مشكلات مالي و نبود منابع درآمدي و از طرفي وظيفه گسترده و پر هزينه شهرداري در امور شهر تصويب بند 11 قانون بودجه سال 97 كشور مشكلات عديده اي را گريبانگير شهرداري ها كرده و به تبع آن باعث نارضايتي شهروندان خواهد شد بند 110 قانون بودجه سال 1397 اشعار مي دارد:معادل 32 هزار ميليارد ريال از عوارض فرآورده هاي نفتي سهم شهرداري ها به مصارف هدفمندي يارانه ها اختصاص يابد))

اكثر شهرداري هاي كشور بخصوص شهرداري هاي كوچك و كم درآمد در حال مكاتبه با نمايندگان حوزه انتخابيه خود در اين خصوص مي باشند كه در همين رابطه شهرداري بيدخت طي نامه شماره625-15/2/97 با جناب آقاي بنايي نماينده محترم شهرستان مكاتبه نموده است.

شهردار بیدخت ايجاد درآمدهای پایدار شهرداری را یکی از راه‌های رفع مشکلات دانست و افزود: شهرداری‌ها با توجه به نگاه مستقل شدن‌ها باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند که در همین راستا 9 پروژه درآمدزا برای شهرداری بیدخت تعریف کرده‌ایم كه ميتوان کارخانه آسفالت، پمپ بنزین، هتل، تالار و تکمیل وسایل و ماشین‌آلات راهسازی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه مشاركت وسرمایه گذاری در شهرداري را پس از تصويب شورا اجرايي نموده ايم هئيت عالي معاملات . ما در این حوزه فعال شده است تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی را انجام دهیم.

شهردار بیدخت عنوان کرد: بافت فرهنگی تاریخی بیدخت به همراه 20 اثر تاریخی و آیین های سنتی این شهر می‌تواند زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را مهیا سازد و از سویی پس از ثبت مراسم «حسن حسین» در آینده به دنبال ثبت «چادربیدختی» که از تولیدات صنایع دستی این شهر است هستیم.

میربیدختی همچنین گفت: خانه قدیمی حاجی معینی بیدخت ظرفیت خوب ایجاد اقامتگاه بومگردی و یا موزه مردم شناسی دارد که شهرداری بیدخت نیز کمک‌های خوبی به بخش خصوصی برای راه‌اندازی آن انجام می‌دهد.

وی در خصوص مشکل احداث مسجد مسکن مهر این شهر نیز اظهار کرد: ساخت این مسجد متاسفانه در روند اداری بین بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی گیر کرده است و هم اهالی و هم شورای شهر پیگیر احداث آن هستند و زمین آن در طرح پیش‌بینی شده است که متاسفانه تاکنون اقدام خاصی را انجام نداده‌اند.

شهردار بیدخت در خصوص بودجه شهرداری بیدخت اظهار کرد: در سال گذشته بودجه شهرداری پنج میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که چهار میلیارد و 600 میلیون تومان آن محقق شده است.

استقبال مردم از دوشنبه بازار بیدخت

وی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی در هر حوزه شهرداری بیان کرد: روز بازار بیدخت که در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود مورد استقبال مردم قرار گرفته و در راستای حمایت از کالاهای داخلی اعلام کرده این هر تولید داخل شهرستان که بخواهد در این روز بازار غرفه داشته باشد نیازی به پرداخت هزینه غرفه ندارد.

شهردار بیدخت در خصوص گلایه کسبه ورودی بیدخت در خصوص جمع شدن آب در این محل نیز اظهارکرد: مشکل اصلی این محل طرح اجرا شده از پلیس راه گناباد تا خروجی بیدخت مي باشدكه اصلاح آن بكرات در شوراي ترافيك شهرستان مطرح مي شود.

میربیدختی گفت: شهربیدخت با دارا بودن ماشین‌های سنگین زیاد و تردد آن‌ها در داخل شهر خسارت‌هایی را به تاسیسات شهری وارد می‌کند و در صورتی که پارکینگ مناسبی در حاشیه جاده ایجاد کرده‌ایم البته فرمانده محترم نیروی انتظامی گناباد نیز قول استقرار نیروی راهور را در این شهر و کمک به حل این معظل را داده اند.

شهردار بیدخت گفت: آتش نشانی بیدخت در حال حاضر یک خودرو دارد که در صورت بروز مشکل نیروی پشتیبانی نداریم و نیازمند یک خودرو امداد و نجات و یک خودروی آتش نشانی هستیم؛ ضمن اینکه در سال گذشته آتش نشانی بیدخت 15 مورد اطفاء حریق و پنج مورد موارد متفرقه داشته که 30 درصد اطفاء حریق مربوط به دامداری ها بوده است.

در خصوص پارك زير گذر شهردار بيدخت اظهار داشت اين مجموعه تحت عنوان كمپ گردشگري امام رضا (ع) بر اساس ضوابط اعلامي اداره كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان مطالعات و طراحي آن انجام و در سال 1389 در كار گروه گردشگري اداره كل مذكور به تصويب رسيده و به تبع آن هر ساله از اعتبارات گردشگري در آن هزينه گرديده ، با پيگيري هاي شهرداري در اين چند ساله و مساعدت ادره كل ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان به ويژه عنايت جناب آقاي زماني معاونت سرمايه گذاري و طرح هاي اداره كل از محل اعتبارات ملي نيز امسال وجوهي به آن اختصاص خواهد يافت.

با توجه به موقعيت اين كمپينگ كه در ورودي استان و در مسير زائران آقا علي بن موسي الرضا(ع) واقع گرديده قابليت جذب اعتبار زيارت را نيز دارا مي باشد.

به گزارش ایسنا،شهر بيدخت در فاصله 292 کیلومتری جنوب شهر مشهد و در 5 کیلومتری شهر گناباد قرار گرفته ‌است.شهرداري شهر بیدخت با جمعيت 6000نفري در سال 1332 تاسيس شده،ومساحت محدوده شهري 270 هكتارمي باشد.

 [widgetkit id="74" name="نشست خبري"]